12 Mayıs 2011 Perşembe

Uzun bir aradan sonra Merhaba!

Çok uzun zaman oldu bir şeyler yazmayalı. Şubat başında blogspot’lara erişim yasaklanınca araya oldukça uzun bir zaman girdi. Öyle dns ayarlarıyla oynamaktan anlamadığım için büyük hevesle başladığım yazılarıma devam edemedim. Şimdi farkediyorum ki çoğu blogger devam etmiş iletişim kurmaya, yazılar yazmaya. Ben yasağın kalktığını 5-6 gün sonra öğrendim. Sonrası iş seyehati, haftasonları İstanbul, gün içi iş yoğunluğu derken fırsat bulamadım bir şeyler paylaşmaya. Bugüne kısmetmiş diyelimJ


3 ay aradan sonra ne yazsam derken yine fimo aklıma geldi. Bu zaman aralığında porftöyümü biraz zenginleştirdim. Hatta daha sıklıkla ilgileneyim, pratik şekilde yapayım, model yapmak istediğim her seferinde salon masasına yayıl topla derdi olmasın diye eve ikinci çalışma masasını bile aldık Ikea’dan ama 2 aydır el süremedim aslında. Sizlerle Şubat-Mart aylarında yaptıklarımı paylaşacağım bu durumda. Yenileri geldikçe eklerim tabi.

Kucuksheyler’de yapılışını gördüğüm kitap ayraçlarından yaptım ben de bir kaç tane. İstediğiniz desen bloğunu hazırladıktan sonra dilimleyip, şeffaf dosyanın içinde yan yana diziyorsunuz. Farklı desen blokları hazırladıysanız modellerinizi orantılı bir şekilde dağıtmanız önemli. Dosyayı kapadıktan sonra rulonuzla üzerinden geçip dilimciklerin birleşmesini sağlıyorsunuz. 2-3 milim kalınlığa eriştiğinde ve dilimleriniz birleştiğinde tamam demektir. Aşağıdaki fotoğrafı çektiğimde ışık çok iyi değildi ama nasıl bir görünümü olduğunu göstermek için paylaşıyorum.


Retro desenli çalışmam. Henüz yapım aşamasındayken çok beğenince eşim bu benim dedi.

Ben iki ayracı biraz enlice yapmışım. İnce uzun yapmanız daha uygun olabilir. Mavi retro desenli olanın ince olmasına gayret ettim. İstediğiniz en ve boyda kestikten sonra kalem kapağı ile kurdela, ip vb. geçireceğiniz deliği hazırlıyorsunuz. Artan hamurlarınızdan kurdelaya geçireceğiniz bir kaç boncuk yapabilirsiniz. Aman dikkat; boncukları çift kat kurdelanın geçeceği kalınlıkta delmeyi unutmayın. Yoksa benim gibi iki boncuğu tek kat kurdeladan geçirmek zorunda kalabilirsiniz. Unutmadan istersenizimzanızı atabilirsiniz eserinizin üzerine.



Sonrasında kitap ayracı ve boncuklarınızı fırınlayabilirsiniz. Ben 1100 de 20 dakika fırınladıktan sonra çıkınca buzlu suya attım. Kurdelasını ve boncuklarını geçirdiğinizde, yine bakmaya doyamayacağınız eseriniz tamam hale geliyor. Merak etmeyin polimer bazlı olduğu için ayracınız düşse de kırılmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder