17 Mayıs 2011 Salı

Izgara Sebzeler

Bir akşam iş dönüşü hevesle kendime marine edilmiş sebzelerle ızgara tabağı hazırladım. Enfes oldu. Eşim de beğeniyor ama benim kadar iştahla yemiyor bu sebzeleri.  Onun iş seyahatinde olduğu bir Pazartesi gününü fırsat bulup kendime güzel bir tabak hazırladım. Tarifi elimdeki malzemelere göre yorumluyorum fakat fikir son aylarda ilgiyle takip ettiğim dokuzuncubulut'tan.

 Malzemeler
  • 2 ya da 3 adet iri soğan,
  • 2 kabak,
  • 2-3 Taze kırmızı biber,
  • Birkaç adet kiraz domates,
  • 2 diş sarımsak
  • Deniz tuzu, taze çekilmiş karabiber, kekik, biberiye, kırmızı pul biber,
  • 1 çay bardağı zeytinyağı.
Büyük bir kasede zeytinyağı, rendelenmiş sarımsak ve baharatlarınızı karıştırın. Eşit kalınlıkta dilimlediğiniz sebzelerinizi bu sosta bekletin. Arzu ettiğiniz sebzeleri çöp şişlere dizip o şekilde marine edebilirsiniz. Kiraz domateslerinizin kabuklarını çizmeyi ihmal etmeyin. Sosun içlerine işlemesi için önemli.  

Fazla vaktim olmadığı için sebzeleri sadece yarım saat marine edebildim. Fırsatınız olursa 2-3 saat bekletirseniz sosun lezzeti daha da işler sebzelerin içine.

Isıttığınız döküm tavada ya da elektrikli ızgarada sebzelerinizi pişirin. Ben pişirme işlemi bittikten sonra aynı tavada hafifçe kızarttığım cevizli baget dilimlerini de tabağıma ekledim.

Tabağın tamamını bitirebilecek iştahım olsa da kendimi frenledim ve bir kısmını ayırdım. Ertesi gün 2-3 cm boyutunda doğradığım ızgara sebzeleri köy ekmeği dilimi üstüne kaşar peyniri ilavesi  ile ızgarada kızarttım. Lezzetini tahmin edersiniz artık:)

 Not: Ben o sırada mutfağımda kuru baharatlar olduğu için onları kullandım ama tazeleri elizin altındaysa sebzeleriniz daha lezzetli olur.
Benim de artık balkonumuzdaki saksıda yetişen biberiyelerim var :) arada bir kaç yaprak ekliyorum yemeklerime.
Taze kekik kullanırken - özellikle salatalarda- dikkatli olun. Aroması oldukça fazla. Herkesin damak tadına hitap etmeyebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder