6 Ocak 2011 Perşembe

Fimo Heyecanım Geri Döndü

Yanılmıyorsam 2003 senesiydi. Bir gazetenin verdiği hobi eki ile polimer kil dünyasını keşfettim. Fimo da bu ürünün markası. İlk bakışta çocukların oynadığı oyun hamurlarına benziyor 48 rengi var. İstediğiniz forma sokup 110-130 derecede 30 dk fırınlıyorsunuz ve oluşturduğunuz objeler hazır hale geliyor. Tanıtımı çok uzatmayacağım. Burada üç cümle ile özetlemeye çalıştım ama fimo dünyası hani derler ya "derya deniz". Esas amacım bir an önce yeni yeni yapmaya başladığım minikleri paylaşmak. Fimo ile yapabileceğiniz şeylerin neredeyse sınırı yok. Ben birçok vazo ve ahşap kutu çalıştım ilk başladığım dönemlerde. Sonrasında senede 1- 2 kez evde sıkıldığım dönemlerde -ki genelde bayram tatilleri oldu bunlar- yeni şeyler yaptım ve hediye ettim.

Bunlar ilk ürünlerim. Eki bir fotoğraf.

Bir kaç sene önce diğer çalışmalardan artan desen blokları ile süslediğim kutu.


Yeniden dönüşümün ilk ürünü.
Bu aralar blogları araştırırken http://www.kucuksheyler.com/ u keşfettim ve çok etkilendim. Elimde kalan ve 1 yıldır dokunmadığım fimo hamurlarıyla pratik şekilde yapabileceğim anahtarlık, buzdolabı magneti ve kitap ayracı gibi örneklerle karşılaştım. Kucuksheyler'e çok teşekkür ediyorum eski hobime yeniden şevkle sarılmama neden oldu. İlk Cumartesi'yi hobi günü ilan ettim ve eşim kendi yaratıcılığını minyatürlerini boyayarak gösterirken ben de evde modelleme yapabileceğim kurabiye kalıbı vs. ne varsa toplayıp magnet yapmaya başladım. Ve o günden beri iş dönüşü başından kalkamıyorum ufacık şirin şeyler ortaya çıktıkça. Uykusuz kalıyorum ama olsun yaptıklarıma hayran hayran bakarak, geç de olsa, sabah çok zorlanarak kalkacağımı bilsem de yüzümde bir gülümsemeyle yatağa gidiyorum. Magnetler kısa sürede yapıldığı için çok eğlenceli. Fırınladıktan sonra istediklerimi fimo verniği ile vernikleyip arkalarına silikon tabancası ile mıknatısı yapıştırdıktan sonra hazır hale geliyorlar. Bir sürü yapıp sevdiklerime hediye etmek istiyorum ufak birer hatıra olarak.

Eşimin bir kurabiye adam anahtarlığını yaptım.


Burada pek belli olmuyor ama eşim ayakkabılarını kendi boyayarak düğün partimizde giydiği Tiger'lara benzer hale getirdi. Korkmayın düğünde yeşil papyon takmadı:) 



Dayanamadım kendi modelimi de yaptım. Eşim de kendi Goblin'lerini boyarken eteğime fisto yaptı:)
Benim fırınlanmadan önceki halim. Sonradan elbisem biraz daha detaylandı. Bittikten sonra da anahtarlık oldu.


 Bu çiçek modelini yapmayı kucuksheyler'den öğrendim. 1 mm'lik toplar yapıp kürdan ile şekillendiriyorsunuz. Çok da zor değilmiş.




Bunlar da 2 günde yaptığım magnetlerin toplu hali.


Bu küçük akvaryum görüntüsü çok kısa sürede yapılıyor. Bir kaç tane daha yapacağım. Altta görünen de ilk kelebek denemem. Daha açık renklerle yapıp arkasına raptiye iliştirip duvar panosunda kullanmayı planlıyorum.


Bu arada diğer polimer kil sitelerini de ziyaret edip fikirler topluyorum. Fransız http://nanabidouille.canalblog.com/ 'da çok ilginç fikirler var. Bulduğum sitelerden şablonlar print alıyorum. Çok uzmanlık gerektirmeyen hemen sonuç alacağınız bir hobi arayışındaysanız kesinlikle fimoyu tavsiye ederim. Bu arada önceleri İstanbul'dayken tahtakaleden alırdım fimoları uygun fiyata. Ankara'da ise bir kitabevinde rastladım fakat fiyatı oldukça yüksekti. Sonra internette http://www.tahtakalehobi.com/ de 3 TL'ye satıldığını gördüm. Kargo ile getirtebiliyorsunuz fakat ben bu Cumartesi İstanbul'a gidince satış yerine gidip görerek seçmek, hevesle evime taşımak istiyorum. Geceleri yaptığım için ışık yetersizliğinden fotoğraflarım istediğim kalitede olmadı. Haftasonları evde olduğumda daha net fotoğraflar çekip paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder