19 Ocak 2011 Çarşamba

Düğme

Fotoğraf merakım çevremdekilerce malum. Takıntı derecesinde. Babamdan gelen bir merakla fotoğraf çekmeyi çok seviyorum, güzel de bir DSLR makinam var ama hala istediğim düzeyde bir beceriye sahip değilim. Takıntı konum arşivleme tarafı. Belki de başak burcu olduğum için bilgisayarımda ya da albumlerinde tarih sırasında olmayan bir fotoğraf neredeyse uykumu kaçırabilir. Hepsi gün, saat hatta dakika sırasındadır. Özellikle arkadaş grubumla gittiğim tatillerde, farklı fotoğraf makinalarıyla çekilen fotoğrafları toplayıp konsolide edip bahsettiğim zaman sırasına sokmazsam içim rahat etmez. Ama bunu sadece kendim için yapmıyorum. Bu toplanmış fotoğrafları CD halinde arkadaşlarıma ulaştırmayı da borç bilirimJ Uzun lafın kısası fotoğraf benim için önemli. Düğünümüzün organizasyonunda da en dikkat ettiğimiz konuların başında geliyordu ve bu konuda en doğru kararı verdiğimiz için çok mutluyum. Ilgın ve Mahmut ile çalışmak eşim ve benim için harika birer deneyimdi ve hayat boyu yüzümüzde gülümsemeyle bakacağımız fotoğraflara sahip olmamızı sağladılar. Bizim için özel olan Ilgın, Mahmut ve 40 Haramiler ayrı bir yazı konusu. Bu kadar uzun bir girizgâhı Düğme’den ve Difo’dan bahsedebilmek için yazdım aslında.  Ilgın düğün fotoğraflarımızı saklayabileceğim album arayışımla ilgili olarak Düğme’den bahsetti. Hem tasarımı hem de ileride değişiklik yapabilmeye elverişli, fotoğraflara zarar vermeyen iç yapısıydı tavsiyesindeki etkenler. Birlikte Teşvikiye’deki mağazaya gittiğimizde hayran kaldım.  Teşvikiye Camisinin yanından sola aşağı doğru inen bir yokuşta yaklaşık 50 m sonra sağda bulunan bir bez bebek mağazası.  İstinye Park içinde de cornerı var. Bez bebeklerle çeşit çeşit objeler çalışılmış. Benim hedefim album olduğu için ona odaklandım ve hayran kaldım. Ilgın’ında acele etmemem tavsiyesi ile farklı bir alternatif olur mu diye o anda almadım ama onu gördükten sonra hiç bir albumun içime sinmeyeceğini bildiğim için  ertesi gün Ankara’ya dönünce siparişimi verdim. Siparişimi verdim diyorum çünkü sizin ve eşinizin saç rengine göre albümün üstündeki bebekler kişiselleştiriliyor. Benim gördüğüm albümde damat sarışındı. Siparişimi verince koyu renk saçlı hale getirilip bana ulaştırıldı.
Ekim ayı başı olmasına rağmen yılbaşı siparişlerinin yoğunluğu başladığı için 2 ay kadar album yapmayacaklarını belirtmişlerdi o dönem. Ellerinde olan 2-3 bebek albumunu gördüm ve hayran kaldım. Anne-baba-bebek şeklinde olan albumleri görünce bebeği olan arkadaşlarıma altın yerine bu albumlerden hediye etmeye karar verdim. Bu sanat eserlerinin yaratıcısı Saadet Ügümü. İnşaat mühendisliğini bırakıp hobisi olan bez bebek yapımını yeni mesleği haline getirmiş. Aynı üründen tekrar üretmediği için Web sitesi yok maalesef. Teşvikiye ya da İstinye Park’a gittiğinizde bez bebekleri mutlaka görmenizi tavsiye ederim. Fiyatları biraz yüksek ama değiyor. 900 fotoğraf aradından günlerce uğraşıp seçtiğim 250 düğün fotoğrafını da yine Ilgın’ın tavsiyesiyle DIFO’da bastırdım. Önceden Sirkeci’de bastırdıklarım ile yanyana koyunca farka inanamadım. Baskı kalitesinin bu kadar değişken olduğunu bilmiyordum. Fiyatı Hayyam Çarşısı ile karşılaştırdığınızda neredeyse 3 katı ama sizin için çok özel olan albüm fotoğraflarınızı orada bastırmanızı tavsiye ederim. http://difoport.com/’dan yükleme yapabiliyorsunuz ya da CD halinde fotoğraflarınızı ulaştırıp bir kaç gün sonra alıyorsunuz. Kargo hizmetleri de var. Benim fotoğraflarımın boyutu ve sayısı fazla olduğu için DVD halinde ulaştırdığım fotoğrafları daha Etiler mağazasından gidip teslim aldım. Ankara’ya getirip, yine dakika sırasında olmak üzere, saatlerce düşünüp hesaplar yaparak yerleştirdim. Bu kadar düşünüp hesap yapmamın sebebi albume sığacak olandan fazla sayıda fotoğrafı, çekim açısına göre 10x15, 13x18 ve 18x24 boyutlarında bastırmış olmam. Anlayacağınız üzere bu arşivleme süreci benim için hayli sancılı geçiyor ama sonuçtan çok mutlu oluyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder