17 Ağustos 2011 Çarşamba

Lorlu Kurabiye

Ben her ne kadar kıtır kıtır kurabiyelerden hoşlanırsam eşim de o kadar yumuşak dokulu kurabiyeleri seviyor. Ben nasıl cafefernando’dan tariflerini alarak denediğim korova kurabiyesi ya da tarifini daha önce paylaştığım fındıklı kurabiyelerden bir ısırık aldığımda duyduğum keyiften kanat takıp uçacak hale geliyorsam,  eşim de aldığı ısırık sonrası tabağa bırakıveriyor o güzelliği “benim tarzım değil” diyerekL Onun tarzı bazı pastanelerde “anneanne kurabiyesi” olarak satılan portakallı ya da lorlu olan yumuşak dokulu kurabiyelerin evde yapılmış versiyonları. Ağzının tadını bilir pastaneden alınmışlarını da yemez J  Bu durumdan yakınmıyorum tabi, benim yaptıklarımı severek yemesi hayranlığını belirtmesi benim için zevk J Bu uzun girişten sonra gelelim tarife. Bu yazımda paylaşmak istediğim tarif Lorlu Kurabiye’nin. İçine bolca portakal kabuğu eklediğim için Portakallı Kurabiye de diyebiliriz.

Malzemeler:


3 yumurta
1.5 bardak şeker
1 bardak zeytinyağı
1 paket kabartma tozu
Portakal / Limon Rendesi
Birkaç Portakal / Limon damlası
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

Yapılışı:

Yumurtalar -  birinin sarısı daha sonra üstüne sürmek için ayrılarak- şekerle bir çırpma teli yardımıyla iyice çırpılır. Yağ ile birlikte portakal ya da limon kabuğu rendesi eklenir. Daha sonra un ve kabartma tozu karışııma ilave edilir. Kabartma tozunun üstüne bir kaç portakal ya da limon damlası  eklenir. Böylece kabartma tozunun biraz köpürdüğünü göreceksiniz. Arzu ederseniz bu aşamada toz vanilya ekleyebilirsiniz. Ben  şeker kavanozuma daha önce özünü kazıyarak kullandığım vanilya çubuklarını eklediğim için şekerimde yoğun bir doğal vanilya kokusu vardı. Hazır toz vanilin paketlerini mecbur kalmadıkça kullanmamaya gayret ediyorum artık sentetik bir madde olduğu için. Vanilya gereken tariflerde ya az önce anlattığım şekeri kullanıyorum ya da gurmenet’den aldığım vanilya özünden damlatıyorum.

Sonrası malum “kulak memesi” kıvamında bir hamur elde edene kadar “aldığı kadar un” ekliyorsunuz. Tarifte 1 bardak yağ olduğu için oldukça fazla un alıyor. Sonuçta da 2 tepsiye yakın kurabiyeniz oluyor.  Yoğurduğunuz hamuru 15-20 dk beklettikten sonra şekil verebilirsiniz. Ben yuvarladığım hamurlara daha sonra küçük kalıplarımla şekillendirdim. Ama piştiğinde kabarıp çatladığı şekiller belli belirsiz oldu.

180 derece ısınmış fırında 15-20 pişirdiğinizde güzelce kızaran kurabiyelerinizi fırından alabilirsiniz.


Sonrasında isterseniz çocukluk günlerinize dönüp, çayınıza batıra batıra afiyetle yiyebilirsiniz.

Bir kaç gün sonrasına hala kurabiyeniz kalmışsa teflonda kapağı kapalı bir şekilde ısıtabilirsiniz, pamuk gibi oluyor:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder